منو منو

آیا باید از یخ برای آسیب دیدگی ام استفاده کنم؟ آیا باید از گرما برای آسیب دیدگی استفاده کنم؟


قاعده کلی این است که از یخ در مرحله حاد آسیب (در 24 تا 48 ساعت اول) یا هر زمان که تورم ظاهر شد، استفاده کنید. یخ با کاهش جریان خون در ناحیه آسیب دیده به کاهش التهاب و تورم کمک می کند. دستورالعمل کلی این است که یخ را به طور غیر مستقیم (نه مستقیم روی پوست) به مدت 20 دقیقه قرار دهید، یخ را حداقل به مدت 20 دقیقه بردارید و در صورت لزوم تکرار کنید.از گرما برای افزایش جریان خون استفاده می شود که به تسکین درد پس از کاهش التهاب و تورم کمک می کند. گرما همچنین برای کمک به گرم کردن عضلات قبل از ورزش، هر گونه فعالیت بدنی یا فیزیوتراپی استفاده می شود.

جراحی آرتروسکوپی 
جراحی آرتروسکوپی یک روش جراحی است که معمولا برای تشخیص و درمان مشکلات داخل مفصل انجام می شود. جراح ارتوپد با استفاده از دوربین های با تکنولوژی بالا، ابزار کوچکی به نام آرتروسکوپ را در مفصل قرار می دهد.آرتروسکوپ حاوی یک منبع نور فیبر نوری و یک دوربین تلویزیونی کوچک است که به جراح اجازه می‌دهد مفصل را روی مانیتور تلویزیون ببیند و مشکل را تشخیص دهد، میزان آسیب را تعیین کند و هر گونه درمان لازم را انجام دهد.

اسکن تراکم استخوان  
از تست تراکم استخوان برای تشخیص پوکی استخوان استفاده می شود، که یک بیماری است که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود که در نهایت می تواند منجر به شکستگی شود. در گذشته، پوکی استخوان تنها پس از شکستن استخوان فرد قابل تشخیص بود. با این حال، با استفاده از آزمایش تراکم استخوان، می توان از خطر شکستگی استخوان قبل از شکستگی فرد مطلع شد.
آزمایش تراکم استخوان از اشعه ایکس برای اندازه‌گیری میزان کلسیم و سایر مواد معدنی استخوانی که در بخش استخوان جمع‌شده است، استفاده می‌کند. نواحی رایجی که با استفاده از اسکن تراکم استخوان مورد آزمایش قرار می گیرند عبارتند از ستون فقرات، لگن و ساعد.

تزریق کورتیزون  
کورتیکواستروئیدها که بیشتر به آن کورتیزون گفته می شود، استروئیدی است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. کورتیزون تولید شده مصنوعی نیز می تواند به بافت های نرم و مفاصل تزریق شود تا به کاهش التهاب کمک کند. در حالی که کورتیزون مسکن درد نیست، درد ممکن است در نتیجه کاهش التهاب کاهش یابد. در ارتوپدی، تزریق کورتیزون معمولا به عنوان درمانی برای بیماری های مزمن مانند بورسیت، تاندونیت و آرتریت برای کاهش تورم، درد و سفتی مفاصل تزریق می شود.

اپیدورال  
اپیدورال یک تزریق استروئیدی است که برای کمک به کاهش التهاب اعصاب نخاعی برای کمک به تسکین درد در گردن، کمر، بازوها و پاها از شرایطی مانند فتق دیسک، تنگی نخاع و رادیکولوپاتی استفاده می‌شود. کورتیزون مستقیماً به کانال نخاعی تزریق می شود و برخی از بیماران تنها به یک تزریق برای تسکین درد نیاز دارند. با این حال، به طور معمول نیاز به دو یا سه تزریق برای تسکین درد قابل توجه است.

فیوژن 
فیوژن روشی است که در آن استخوان‌ها با پیوندهای استخوانی و وسایل داخلی (مانند میله‌های فلزی و پیچ‌ها) به یکدیگر جوش داده می‌شوند تا به یک استخوان محکم تبدیل شوند.

تثبیت داخلی 
فیکساسیون داخلی درمانی برای نگه داشتن قطعات استخوان شکسته در موقعیت صحیح با صفحات فلزی، پین ها یا پیچ ها در حین بهبود استخوان است.

جراحی تعویض مفصل  
جراحی تعویض مفصل یک عمل جراحی است که برای جایگزینی مفصل آرتروز یا آسیب دیده با یک مفصل مصنوعی جدید به نام پروتز انجام می شود. تعویض مفصل را می توان در هر مفصل بدن انجام داد، اما بیشتر در زانو، لگن، شانه و آرنج انجام می شود.مفاصل حاوی غضروف هستند، یک پوشش ژل مانند نرم و لاستیکی روی انتهای استخوان ها، جایی که مفصل می شوند، که از مفاصل محافظت می کند و حرکت را تسهیل می کند. با گذشت زمان، یا اگر مفصل آسیب دیده باشد، غضروف از بین می رود و استخوان های مفصل شروع به ساییدن به روی هم می کنند. همانطور که استخوان ها به هم ساییده می شوند، خارهای استخوانی ممکن است ایجاد شود و مفصل سفت و دردناک شود. اکثر افراد زمانی که دیگر نمی توانند درد را با دارو و سایر درمان ها کنترل کنند و درد به طور قابل توجهی در زندگی آنها اختلال ایجاد می کند، جراحی تعویض مفصل توصیه می شود.

اشعه ایکس 
اشعه ایکس روشی است که با استفاده از شکل ایمن اشعه برای ارائه تصویری دو بعدی از بدن شما به عنوان ابزار غربالگری برای ارزیابی علل بسیاری از اختلالات رایج مانند شکستگی استخوان، آسیب مفاصل و ستون فقرات یا شرایط و آرتریت یا پوکی استخوان استفاده می شود .

ام آر آی 
تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، که معمولا به عنوان MRI شناخته می‌شود، یک فناوری پیشرفته است که از میدان‌های مغناطیسی و امواج رادیویی (مانند امواج مایکروویو و باندهای AM و FM در رادیو شما) برای تجسم عملکرد درونی بدن استفاده می‌کند.تصاویر تولید شده توسط MRI به رادیولوژیست کمک می کند تا به طور واضح و دقیق تفاوت بین بافت های سالم و بیمار به ویژه در بافت های نرم را تشخیص دهد و تعریف کند. این می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را در مراحل اولیه و قابل درمان آشکار کند.

سی تی اسکن 
اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) که به عنوان اسکن CAT نیز شناخته می شود، تصاویری را تولید می کند که از نظر جزئیات و کیفیت مشابه MRI هستند. با این حال، سی تی اسکن یک تصویر 360 درجه از اندام های داخلی و ستون فقرات و مهره ها می گیرد. سی تی اسکن نماهای مقطعی از بدن را ارائه می دهد و تصویربرداری واضح تری نسبت به MRI ارائه می دهد.

NSAIDs 
داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مسکن‌های بدون نسخه و بدون نسخه مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم هستند. این مسکن ها داروهای رایجی هستند برای کمک به کنترل و مهار دردهای عضلانی و همچنین آرتریت هستند و به کاهش تورم، درد و سفتی مفاصل کمک می کنند.

استئوتومی 
استئوتومی روشی برای اصلاح بدشکلی استخوان با برش و جابجایی استخوان است. به طور مثال در بیرون زدگی استخوان انگشت شست پا از این روش برای درمان استخوان اضافه استفاده می شود . 

جراحی سرپایی 
هرگونه روش درمانی که نیاز به حضور در بیمارستان را داشته باشد، از طرفی نیاز به بستری شدن و شب ماندن در بیمارستان را نداشته باشد به آن جراحی سرپایی گفته می شود. جراحی سرپایی به دلیل پیشرفت تکنولوژی ، عوارض کمتر و راحتی بیمار و خانواده آن به جهت حضور کمتر در بیمارستان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ترمیم بافت نرم 
ترمیم بافت نرم درمانی برای ترمیم یا تثبیت بافت های نرم مانند تاندون ها یا رباط ها است.
 

تقویم حضور پزشک

برای رزرو نوبت به سایت زیر مراجعه کنید. رزرو نوبت