منو منو

limb length discrepancy


اختلاف طول دست ها و پاها تفاوت در اندازه بین طول هر دو دست یا هر دو پا است ، که می تواند در قسمت های بالایی و پایینی هر یک از اندام ها رخ دهد. این تفاوت طول می تواند از چند میلیمتر تا چند سانتیمتر باشد. علل ناهماهنگی طول اندام معمولاً به سه دسته تقسیم می شوند:
1.علل مادرزادی. ممکن است نوزاد همراه با یک بیماری اسکلتی زمینه ای متولد شود که بر رشد استخوان ها تأثیر گذاشته ، و این تفاوت در بدو تولد قابل مشاهده است و اغلب با رشد کودک آشکارتر می شود. بیماری دیسپلازی پیشرونده هیپ ( Developmental Dysplasia of the Hip ) که به طور اختصار به آن DDH گفته می شود، در بین شیرخواران و کودکان کم سن و سال شایع است. شروع این بیماری از دوران جنینی و یا در طی سال اول زندگی است و ممکن است در هنگام تولد قابل تشخیص نباشد.برخی از انواع دیسپلازی استخوان (بافت استخوان غیرطبیعی) نیز می تواند منجر به اختلاف طول شود.
2.شکستگی و  آسیب به استخوان در حال رشد می تواند منجر به اختلاف طول همان اندام شود. شکستگی هایی که مرکز رشد را درگیر می کند می تواند باعث رشد غیر طبیعی استخوان شوند. در این صورت برخی از انواع شکستگی‌ها می‌توانند باعث رشد بیش از حد استخوان شوند که بیشتر در شکستگی‌های استخوان ران دیده می‌شود.
3.عفونت یا تومور. وجود عفونت استخوان یا تومور استخوانی در اسکلت در حال رشد کودک می تواند در رشد اندام های او اختلال ایجاد کند. ممکن است رشد بخشی از استخوان نسبت به اندام قرینه متوقف یا کند شود.


 

تقویم حضور پزشک

برای رزرو نوبت به سایت زیر مراجعه کنید. رزرو نوبت